Sunday, November 7, 2010

kelebihan 10 awal Zulhijjah

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t.
  • Subhanallah,
  • Alhamdulillah,
  • Allahu Akbar,
  • La ilaha illa Allah!
Akhirnya tergerak hati untuk menulis lagi ^_^.Pagi tadi seorang sahabat,teman sekuliah juga merangkap ahli bait tercinta ditugaskan untuk memberi tazkirah untuk minggu ini.Di akhir kalamnya,Anis mengingatkan kami semua akan kedatangan bulan Zulhijjah.Allah! Alpa sungguh hamba-hambaMu.(merujuk pada diri sendiri =P )

Balik dari kuliah pula,'bertubi-tubi' pesanan ym daripada sahabat-sahabat dari seluruh Tanta diterima : mengingatkan akan kedatangan bulan ini juga,selain 'menforwardkan' video kelebihan bulan ini.Teristimewa 10 awal Zulhijjah!Inilah indah dan hikmahnya berada di bumi para nabi ini.

Kalau hendak diceritakan lebih-lebih,Tah bukanlah orang yang selayaknya =) Jadi,apa kata luangkan sedikit masa dan tonton video di bawah.Kalau mengikut kalendar islam yang Tah 'google' sebentar tadi,insya-Allah esok(isnin) bermula 1 Zulhijjah 1431 Hijrah.Tapi,apabila bertanya pada seorang kawan,katanya hari ini pun dah 1 Zulhijjah.Apa-apapun,tidak salah bukan untuk berbuat kebaikan,walau apa jua harinya?
Bukankah Allah pada bulan Zulhijjah itu adalah Tuhan yang sama yang kita sembah pada bulan-bulan yang lain?

Biasa kan dengar kata-kata ni?huhu.Memang terasa sangat! ^_^Meminjam kata-kata seorang teman yang Tah ambil dari nota yang kebetulan dia bermurah hati untuk berkongsi dengan Tah di dalam 'facebook'~
Kalau bukan kita,siapa lagi?
Kalau bukan sekarang,bila lagi?
Kalau bukan di sini,di mana lagi?
Ayuh,bergerak bekerja untuk Islam!!!

No comments:

Post a Comment