Saturday, March 31, 2012

keberkatan

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

Semalam Tah ber'smart circle' bersama-sama adik-adik dentistry tahun 1 di Bait In-team. Alhamdulillah,rumah mereka menang tempat ke-2 dalam pertandingan Villa Taqwa anjuran Perubatan Cawangan Tanta...Mubarak alaikunna!(malunya 'kakak sc' =.=")

Duduk bersembang dengan mereka.Bercakap tentang kuliah.Mereka merungut ada dalam kalangan adik-adik predental yang ambil mudah tentang kedatangan ke kuliah terutamanya pada subjek-subjek yang 'mudah'...(mudah la sangat kan! >.<)

Perkongsian dari mereka,

Dulu,kelas kami pun ada yang ponteng terutamanya kelas human right (marks sikit,lecture singkat).Semasa kelas ni lah ada yang nak ke Mansurah (batch depa ramai pakai 'braces' hehe..maklumlah bakal dr gigi kan :D) untuk rawatan 'braces'.Sehinggalah ada seorang hamba Allah ni (kawan-kawan depa jugak) bagi tazkirah...

"Kalaulah korang tahu nilai keberkatan tu,pasti semua akan berlumba-lumba untuk datang ke kuliah!"

Lepas tu,kami semua dah tak ponteng kelas human right lagi...

Itu cerita adik-adik smart circle Tah...

Kat Mesir ni,Kedatangan ke kuliah tidak wajib bagi pelajar yang repeat...Tapi,rasa-rasanya lah kan,Mak dan Ayah kita suruh kita pergi kuliah ke,study kat rumah je?

Kalau Tah,Tah yakin 100% Mak dan Ayah Tah akan suruh Tah pergi ke kuliah...Malas memang malas,mengantuk?Semestinya!

Tapi pergi lah ke kuliah~betulkan niat kerana Allah dan ingin menjaga keberkatan ilmu dari doktor2...Insya-Allah,Allah akan mempermudahkan jalan kalian untuk berjaya bukan setakat peperiksaan dunia,malah peperiksaan akhirat sana...amin!

p/s:Post ini ditulis untuk mengingatkan diri Tah jugak,yang kadang-kadang(bahkan selalu) dihasut oleh syaitan dan nafsu sendiri untuk ponteng kuliah >.< Say no to ponteng!Jom ke kuliah... :)

No comments:

Post a Comment