Tuesday, June 28, 2011

ikan

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

Alhamdulillah,semalam berakhirnya peperiksaan akhir bagi subjek Biochemistry(bukan habis semua lagi tau!Doakan ye).Allah permudahkan peperiksaan oral Tah,walaupun berjalan secara berpasangan.huhu.Bergandingan dengan kakak,ahli bait merangkap jiran bilik Tah(bilik kami ada 'lompong' :P di bahagian atas,membolehkan kami untuk menjalankan sesi hati ke hati tanpa perlu bertentang mata!Pernah tengok cerita P.Ramlee masam-masam manis tak?lebih kurang macam tu lah :D)membuatkan Tah sedikit tidak yakin.Kakak ni hebat tau!Tahun lepas tak silap Tah,kalau bukan ke-2 terbaik keseluruhan pelajar Malaysia tahun satu...maka dialah yang pertama! :)

Selepas 2 hari rumah kami tiada internet,pagi tadi Alhamdulillah Dr Anis mengkhabarkan berita gembira bahawa internet sudah ada.Hari ini,Tah ubah lagi kedudukan perabot di dalam bilik.Aktiviti bulanan yang Tah suka!Tah tak boleh duduk dalam bilik yang sama saja susunan perabotnya untuk jangka masa yang lama.Bukan ada sofa pun!Katil,almari,meja study,penyidai pakaian,dan meja kecil untuk letak balang ikan emas Tah.Dan kesemuanya diperbuat daripada kayu~Pelik juga masa mula-mula tiba di Mesir ni.Pelik,kenapa kami dibelikan perabot-perabot kayu.Murah?Tapi mana mereka dapat kayu-kayu tu.Pokok pun sebatang dua sahaja~Okay,itu bukan urusan kita :P

Semalam,Tah bersama-sama Dr.Anis,Dr.Kakak :P dan Dr.Zuhairah telah bermesyuarat merangka 'plan' strategi untuk menghadapi peperiksaan akhir Physiology.Memang bersemangat habislah.Tapi pelaksanaannya menuntut pengorbanan~Tah boleh!!!


Okay,banyak lagi kerja nak buat.Tah kongsikan video pendek ikan emas Tah.Tah beli masa cuti musim panas tahun lepas dek kerana kebosanan dan rindukan aquarium di Malaysia yang dikhabarkan oleh Mak melalui telefon bahawa kesemua ikan Tah telah dilepaskan ke pa
rit belakang rumah!Rasionalnya,tiada siapa yang mampu jaga ikan-ikan tu macam Tah.waaaa :( Dulu Mak pernah cakap,kalau Tah dah kahwin nanti,jangan lupa bawa aquarium Tah sekali.Mak dan Ayah tak larat nak jaga.huhu(Aquarium tu hadiah dari Mak masa UPSR kalau tak silap)

video video
Yang mata macam nak terkeluar tu namanya Dol.Dah arwah pun.Mas pula yang asyik berenang-renang sambil mulutnya terbuka.Asyik makan sahaja kerjanya!


Dulu Tah beli ikan emas ni dua ekor.Namanya Mas dan Dol.Tapi Dol mati sehari sebelum peperiksaan Anatomy bulan lepas.Tah dah beli seekor lagi,pengganti Dol,namanya Tehee~Tapi rasanya lepas exam nanti nak tukar Tehee tu dengan ikan emas yang lain sebab Tah tersilap pilih jantina.Ahli bait Tah kata,tak baik kita galakkan perbuatan sumbang mereka!Gay.

Ma3assalamah!
video
Mas dan Tehee...

nota kaki:Orang kata,kalau bela ikan puyu kat rumah,TOYOL tak mencuri dalam rumah kita sebab asyik main dengan ikan puyu tu.Orang lain yang kata.Bukan Tah.

2 comments: